نوار عصب و عضله با بیمه تکمیلی تهران،هزینه نوار عصب و عضله پا
نوشته شده توسط : ادمین

نوار عصب و عضله با بیمه تکمیلی تهران،هزینه نوار عصب و عضله پا

یکی از آزمایش های پزشکی که می تواند نحوه هدایت عصبی همه ماهیچه ها و سلول های عصبی تنظیم کننده را بررسی کند. که آیا سلامت هستند یا نه نوار عصب و عضله می باشد. این نوع از سلول های عصبی را پزشکان نورون های حرکتی می نامند. در واقع چنین سلول هایی تمام تکانه های عصبی را به خوبی ارسال می کنند و همین امر موجب شل شدن و یا انقباض عضلات می شود.

میتوان گفت در نوار عصب و عضله سیگنال های ارسالی الکتریکی به یک سری از اعداد تبدیل می شوند که می توانند به پزشکان برای توصیه های پزشکی کمک زیادی بکنند. هر گاه در یک فرد اختلال عملکرد عضلاتی یا عصبی مشاهده شود پزشک برای او چنین آزمایشی را تجویز می کند.برای گرفتن تست نوار عصب و عضله پا میتوانید بهکلینیک مغز و اعصاب تهران مراجعه کنید.

چرا پزشکان انجام نوار عصب و عضله را تجویز می کنند؟

چرا پزشکان انجام نوار عصب و عضله را تجویز می کنند؟

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که هدف از انجام تست نوار عصب و عضله چیست؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید مهم ترین هدفی که پزشکان برای رسیدن به آن چنین آزمایشی را تجویز می کنند این است که از روند کار کرد عصب و عضله بیماران اطلاع پیدا کنند.

بهتر است بدانید بعضی از شایع ترین علائم بیماری های عصب و عضله بروز درد در قسمت های مختلفی از بدن می باشد. همچنین خستگی و گز گز دست و پا ها نیز یکی دیگر از این علائم می باشد. البته توجه داشته باشید که این علائم تنها مختص این بیماری نمی باشند و می توانند علائم بیماری های دیگری نیز باشند. به همین خاطر تشخیص چنین بیماری هایی تنها توسط پزشک متخصص امکان پذیر است.

هزینه نوار عصب و عضله پا

هزینه تست نوار عصب و عضله پا با توجه به نوع کلینیک خدمات دهنده، تعداد اندام های مورد بررسی، مهارت و تخصص پزشک و نوع بیمه بیمار مشخص می شود. به همین سبب نمی توان یک قیمت واحد و مشخص را برای این تست در نظر گرفت. برای اطلاع از هزینه نوار عصب و عضله با بیمه سلامت می توانید با کلینیک مغز و اعصاب جلفا تماس بگیرید.

نحوه انجام نوار عصب و عضله چگونه می باشد؟

هنگامی که چنین نواری انجام می شود ابتدا یک نیدل کوچک که الکترود نام دارد به صورت مستقیم وارد عضله های بیمار می شود. این نیدل می تواند به خوبی تمام فعالیت های الکتریکی عضلات را بررسی کند. اما بخش دیگری از این آزمایش این است که سرعت الکترود های سطحی که در داخل عضله قرار دارند بین دو نقطه مختلف مورد بررسی قرار می گیرند. بسیاری از پزشکان از چنین تستی برای بررسی مشکلات عصب و عضله استفاده می کنند.

یک مرکز نوار عصب و عضله در تهران که عنوان بهترین را دارد باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

همه افراد دوست دارند برای این که بتوانند بهتر درمان شوند به یک مرکز معتبر مراجعه کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که بهترین کلینیک نوار عصب و عضله کدام ویژگی ها را دارد. ما در اینجا این ویژگی ها را بیان کرده ایم تا اگر شما نیز دوست دارید با این ویژگی ها آشنا شوید به پاسخ پرسش خود برسید.

تجهیزات پیشرفته

تنها زمانی می توان یک مرکز را بهترین مرکز نوار عصب و عضله تهران دانست که دارای تجهیزات بسیار پیشرفته ای باشد. زیرا تنها زمانی پزشکان میتوانند این گونه از بیماری ها را درمان کنند که تجهیزات پیشرفته ای در اختیار آنان باشد.

تخصص پزشکان

هر مرکزی که ادعا دارد در تهران بهترین کلینیک نوار عصب و عضله است باید پزشکانی که در آن مشغول به کار هستند دارای تخصص و مهارت بالایی باشند. زیرا تنها در صورتیکه پزشکان یک مرکز ماهر باشند می توانند بیماران را به خوبی درمان کنند.

ارائه خدمات گسترده

مراکزی که تحت عنوان کلینیک نوار عصب و عضله مشغول به کار هستند باید خدمات بسیار گسترده ای را در اختیار بیماران خود قرار دهند. اینگونه از خدمات شامل خدمات تشخیص و درمان می باشند.

پذیرش بیماران با تمام درجه های سختی

بیماری همه افراد به یک میزان حاد نمی باشد. به همین خاطر مراکز پیشرفته باید بتوانند همه بیماران را با هر درجه ای از بیماری پزیرش کنند. در واقع اینگونه از مراکز باید به گونه ای باشند که هیچ بیماری را ناامید نکنند.

محیطی مناسب

همانگونه که می دانید افراد هنگامی که بیمار می شوند بسیار استرس دارند. به همین خاطر محیط هایی مانند کلینیک نوار عصب و عضله باید به گونه ای طراحی شوند که محیطی کاملا آرام بخش داشته باشند. تا از استرس بیمار هنگام مراجعه به پزشک کاسته شود.

هزینه مناسب

معمولا هزینه درمان امروزه بسیار بالا می باشد. به همین خاطر تنها مراکزی را میتوان بهترین مرکز تهران دانست که بتواند خدمات خود را با هزینه های مناسبی در اختیار بیماران قرار دهد.

ارتباط با بیمار

معمولا مراکزی که بهترین مرکز عصب و عضله تهران می باشند همیشه از طریق یک راه  با بیماران خود ارتباط برقرار می کنند و به نیاز ها و مشکلات آنان رسیدگی میکنند.

ثبات و پایداری

اگر به دنبال یک مرکز خوب هستید بهتر است به کلینیک نوار عصب و عضله مراجعه کنید که سابقه فعالیت زیادی داشته باشد و شهرت آن بسیار خوب باشد.

فردی که کار نوار عصب و عضله را انجام می دهد چه کسی است؟

چرا پزشکان انجام نوار عصب و عضله را تجویز می کنند؟

اینگونه از آزمایشات از حساسیت بالایی برخوردار هستند به همین خاطر حتما باید توسط پزشکان متخصص انجام شوند. می توان گفت تنها پزشکانی که می توانند این کار را انجام دهند شامل: پزشکان متخصص مغز و اعصاب و افرادی که در طب سنتی متخصص هستند می شوند. چون فردی که چنین کاری را انجام می دهد باید از تخصص و مهارت بالایی برخودار باشد و به طور کامل در این زمینه آموزش دیده باشد تا بتواند به خوبی آناتومی بدن انسان  و محل قرارگیری عصب و عضله ها را بشناسد.

مهم ترین دلایل استفاده از نوار عصب و عضله کدام اند؟

استفاده از نوار عصب و عضله به تشخیص بهتر پزشکان کمک زیادی می کند. دلایل زیادی وجود دارند که امکان چنین آزمایشی را ضروری می کنند که بهتر است با آنها آشنا شوید. ما در اینجا بعضی از این دلایل را به خوبی برای شما شرح داده ایم.

بعضی از بیماری ها مانند دیابت با التهاب عصبی همراه می باشند

اینگونه از التهابات به گونه ای هستند که گاهی باعث میشوند پزشکان فکر کنند یکی از علائم ابتلا به دیسک هستند. اگر در چنین حالتی برروی بیمار جراحی دیسک انجام شود نه تنها بیمار بهبود پیدا نمی کند بلکه بیماری او شدید تر نیز میشود. بنابراین باید قبل از هر اقدامی در چنین مواقعی پزشک از بیمار نوار عصب و عضله بگیرد تا فرق بین این گونه از بیماری ها آشکار شود و هیچ گونه اشتباهی صورت نگیرد.

محل قرارگیری عصب

یکی از مهم ترین کاربرد های تست عصب و عضله این است که هم می تواند محل قرار گیری عصب را نشان دهد و هم می تواند میزان آسیب وارد شده به آن را مشخص کند. به همین خاطر انجام چنین تستی همیشه می تواند به تصمیم گیری بهتر پزشک کمک زیادی بکند. به عنوان مثال، میتواند مشخص کند که آیا بیمار نیاز به جراحی دارد و یا مشکل او با مصرف دارو رفع می شود.

بیمارهای دیسک کمر و گردن

یکی از شایع ترین علت هایی که بیماران برای انجام تست عصب و عضله به کلینیک ها مراجعه می کنند. ابتلا آنان به بیماری های مربوط به دیسک کمر و گردن می باشد. تشخیص چنین مواردی بدون انجام این کار بسیار سخت می باشد. به همین خاطر پزشکان چنین آزمایشی را پیشنهاد میدهند. چون این تست در تشخیص درست دیسک گردن و کمر کمک بسیار زیادی میکند.

در بسیاری از مواقع تست عصب و عضله با هم انجام می شوند. اما استثتاهایی نیز وجود دارد. به طور مثال، هرگاه پزشک بخواهد بداند که یا سندرم تونل کارپ در بیمار وجود دارد یا نه .و یا نمی خواهد که از درگیری های مانند ریشه گردنی استفاده کند. و یا بدن بیمار به گونه ای است که ممنوعیت استفاده از سوزن را دارد پزشک تشخیص می دهد. که این گونه از تست ها باید به صورت جداگانه انجام شوند.

در تهران نوار عصب عضله چگونه انجام می شود؟

معمولا مراکزی که در تهران کار نوار عصب و عضله را انجام می دهند. از تجهیزات بسیار پیشرفته ای استفاده می کنند. تا تشخیص پزشک بسیار دقیق باشد. ما برای آشنایی بیشتر شما شیوه انجام این کار را در اینجا بیان کرده ایم.

آماده سازی بیمار

بیماری که می خواهد چنین آزمایشی را انجام دهد. باید قبل از این کار به خوبی بدن خود را شستشو دهد. و برروی بدن او هیچ گونه جوش و چربی وجود نداشته باشد. همچنین چنین افرادی نیاید از لوسیون نیز بعد از استحمام نهایی استفاده کنند. استفاده از لباس های تنگ و چسبان نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود.

اعمال الکترودها

بعد از رعایت تمام موارد بیان شده در بالا پرشک ابتدا تمام نقاطی که قرار است الکترود های دستگاه برروی آنها قرار بگیرند. را به واسطه الکل ضدعفونی می کند. سپس الکترود ها را به بدن وصل می کند.

انجام تست

بعد از این که الکترود ها به بدن بیمار وصل می شوند تست عصب و عضله شروع می شود. در طول زمانی که الکترود ها به بدن بیمار وصل هستند هر گونه سیگنال الکتریکی که توسط عصب و عضله بیمار تولید می شود توسط دستگاه تشخیص داده می شود و به الکتروانسفالوگرافی ارسال می شود. هنگامی که چنین مواردی به این دستگاه ارسال می شوند او آنها را به مفاهیم قابل فهمی برای پزشکان تبدیل می کند تا آنها بتوانند با استفاده از داده های دریافت شده تشخیص درست را انجام دهند.

تحلیل نتایج

بعد از این که آزمایش به پایان رسید نتایج حاصل شده از آن در اختیار پزشک قرار داده می شوند تا او آنها را به خوبی تحلیل کند سپس در صورت نیاز برای درمان تست های دیگری را تجویز کند و یا با استفاده از دارو بیمار را درمان کند.

نوار عصب و عضله با بیمه تکمیلی

معمولا افراد هنگامی که بیمار می شوند علاوه بر نگرانی بابت سلامت خود نگران تهیه مخارح نیز هستند. چون امروزه مخارج درمان بسیار زیاد می باشند. به همین خاطر بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که آیا نوار عصب و عضله در تهران توسط مراکز دولتی انجام می شود یانه؟ در جواب این سوال بهتر است بدانید که در مراکز دولتی همه خدمات ارائه می شوند و هزینه آنها نسبت به بخش های خصوصی بسیار کمتر می باشد. همچنین معمولا قیمت مراکز دولتی شهرستان ها از قیمت مراکز دولتی تهران کمتر می باشد. چون این گونه از هزینه ها باتوجه به میزان درآمد مردم هر منطقه اندازه گیری می شوند.

نوار عصب عضله پا

نوار عصب عضله پا

نوار عصب و عضله پا نیز یکی از زیر مجموعه های نوار عصب و عضله می باشد. چنین آزمایشی به پزشکان کمک می کند که بهتر بتوانند مشکلات عضلات پا را تشخیص دهند و سلامت آن را بررسی کنند. نتایج چنین آزمایشی می تواند به خوبی تمام اختلالاتی که در عملکرد عصب و عضله پا وجود دارند را مشخص کند. و برای پزشکان تمام مشکلاتی را که در انتقال سیگنال عصب به عضله بیمار وجود دارد را آشکار کند. خیلی از افراد دوست دارند که با نحوه انجام چنین تستی آشنا شوند اگر شما نیز دوست دارید با نحوه انجام چنین کاری آشنایی پیدا کنید ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید.

  • ابتدا برای انجام این کار شما باید لباس های مخصوص بیمارستان را بپوشید و برروی تختی که برای انجام چنین کاری در نظر گرفته شده است دراز بکشید. سپس تکنیسینی که این کار را انجام می دهد محل قرار گیری الکترود ها را مشخص می کند و آنها را به پای شما وصل می کند.
  • بعد از این که الکترودها به به پای شما وصل می شوند یک پالس الکتریکی تولید می کنند که باعث می شوند شما احساس سوزن سوزن شدن را حس کنید.
  • در مرحله بعد همین الکترود ها تمام پاسخ های الکتریکی که از طریق عضلات پا به این کار داده می شوند را ثبت می کنند.
  • در مرحله آخر پزشک نتایج به دست آمده را به خوبی بررسی می کند و مشکل را تشخیص می دهد.

تفسیر نتیجه نوار عصب و عضله پا

تنها زمانی پزشکان از بیماران خود می خواهند اقدام به انجام آزمایش عصب و عضله بکنند که نشانه های از بیماری های عصب و عضله را در بدن آنها مشاهده کنند. به همین خاطر در بیشتر مواقع نتایج نوار عصب و عضله نشان دهنده انواع مختلفی از اینگونه بیماری ها می باشند.

  • بیماری های ماهیچه ای انواع مختلفی دارند که شایع ترین آنها که در بیشتر مواقع بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش عصب و عضله مشخص می شود که فرد به آنها مبتلا است شامل دیستروفی و یا پلی میوزیت می شوند.
  • ارتباط زیادی بین عضلات و اعصاب وجود دارد بیماری های نیز مرتبط با این دو وجود دارند که اغلب بعد از انجام نوار عصب و عضله مشخص می شوند یکی از مهم ترین این بیماری ها میاستنی گراویس می باشد.
  • بسیاری از بیماری های مرتبط با عصب حرکتی وجود دارند که اگر دیر تشخیص داده شوند می توانند مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به وجود آورند اینگونه از بیماری ها مثل فلج اطفال و یا اسکلروز آمیوتروفیک تنها بعد از مشخص شدن نتیجه آزمایش عصب و عضله مشخص می شوند.




:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: